2017年2月よりドイツ銀行へ入行。新設されたクライアントマネジメント部のCMO(Chief Marketing Officer)に就任し、2019年よりグループ社のThe Private BankのCXO (Chief Experience Officer)も兼任する。
その後は、カスタマーエクペリエンスマネージメント、カスタマーリレーションシップマネージメント、コンプレインマネージメント、さらにはデータ、デジタル、アナリティクスを含むマーケティングのオペレーションと戦略を全てカバーした。
ブランドを顧客が思わず勧めたくなるようなカスタマーエクスペリエンスを築くことをゴールとし、プロダクトやプロセス、サービスやキャンペーンはお客様と共に創り上げ、お客様の体験を常により良いものへと改善していった。
過去にスイスコムのマーケティング・コミュニケーション部のトップとして活躍したほか、ドイツのO2ブランドのブランドマネジメントのVPや、GreyやSaatchi & Saatchなどのクリエイティブエージェンシーなどでのマネジメントも手掛けた。
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Tim Alexander joined Deutsche Bank in July 2017 and has been heading the newly established Client Management division as CMO (Chief Marketing Officer) and CXO (Chief Experience Officer) of Private Bank since October 2019. Customer Management covers all strategic and operational Marketing functions, Customer Experience Management, Customer Relationship Management and Complaint Management, as well as Data, Digital and Analytics. The goal is to create holistic brand and customer experiences that inspire and lead to recommendation. Products, processes, services and campaigns are developed together with customers and frictions at customer interfaces are the starting point for continuously customer experience improvements.
Tim Alexander joined from Swisscom, where he headed the marketing and communications department. Previously, he was Vice President Brand Management for the O2 brand in Germany and held management positions at the creative agencies Grey and Saatchi & Saatchi.